Anda pelawat yang ke

Followers

LOCAL TIME GMT +8

Friday, January 25, 2008

POORMAN KEY


Bagi yang punyai budget yang besar bolehlah dapatkan morse key seperti MFJ,Diamond,Bencher errr...betul ker ejaan aku tu..dan beberapa jenama yang mahal-mahal di pasaran,dalam hati memang nak dapatkan satu yang kormersial.....tapi ntah belum sampai masanya kot nak beli,bab nak beli memang aku berkira sikit eemmm...ni jenis kedekut sikit coz setakat yang aku ada dah cukup ok bagi aku so niat tu aku kuburkan dulu.
Pada aku key bukan faktor untuk diperdebatkan pengalaman dan kemahiran adalah faktor utama untuk penghantaran yang baik dan sempurna,bagi mereka yang mahir dua utas wire yang dilagakan dah cukup untuk menghantar signal morse.
Key aku diperbuat daripada bahan-bahan terbuang yang aku perolehi di saltmine aku ni...material asas adalah teflon,kalau dibeli dipasaran bahan ni amat mahal coz dia kalis api,knob tu aku buat daripada batang kayu moop,spring pun aku dapat free dari push button,secebis pcb untuk contact point dan stainless steel machine screww.

No comments: