Anda pelawat yang ke

Followers

LOCAL TIME GMT +8

Wednesday, April 6, 2011

"SECRET KEY" PADA H/PHONE SONY ERICSSON

Pernahkah anda mengambil tahu lebih berkenaan handphone milik anda,maksud saya fungsi-fungsi nombor
atau keypad number yang terdapat pada set telepon anda?saya nak kongsi hal dengan thread kali ini.

Anda dan saya telah biasa dengan menggunakan *122#SEND untuk menyemak status baki kredit yang tinggal namun tak ramai yang tahu lebih dengan "secret code"yang tersembunyi pada sesuatu handphone...pada kali ini kita akan menyentuh mengenai hp berjenama sony ericsson.
Mana-mana telepon biasa boleh disemak nombor IMEI (International Mobile Equipment Identity )dengan cara menekan button *#06#
secara automatik paparan nombor IMEI akan keluar,so catatkanlah nombor ini,ia boleh membantu anda sekiranya telepon anda mengalami kecurian dan pemberitahuan nombor IMEI ini akan membuktikan telepon itu adalah milik anda,so apa lagi semak dan catat sekarang.

Untuk menyemak menu servis info,service settings,service tests juga text labels sila tekan button >*<<*<*
tekan button "KANAN-BINTANG-KIRI-KIRI-BINTANG-KIRI-BINTANG"
Dalam service info terkandung-model info,software info,Sim lock dan configuration
sebaik mengekses model info sila taip nombor 2-4-6-8 agak mengejutkan tercatat Sony Ericsson ROCK!
Dengan mengekses mode ini anda boleh menyemak setting main display,led/illumination,keyboard,speaker,earphone,microphone,vibrator,camera,video call camera,memory stick,real time clock,total call time dan security.
cuba kod ini juga

Bagi button <**< ia akan membawa anda ke Lock status,Personalize network,tekan button "KIRI-BINTANG-BINTANG-KIRI"AMARAN!! daripada saya jangan tekan/atau sengaja mencuba memasukkan apa-apa nombor dikhuatiri akan memudaratkan hp anda.

Untuk recall@panggil balik nombor panggilan terakhir yang anda lakukan ialah dengan cara menekan button 0# tekan button angka "KOSONG-HATCH"teruskan membuat panggilan tanpa menyemak pada folder call.

Untuk terus pergi ke shortcut ke sim number@menu sila tekan button menu-# ( tekan button MENU-HATCH) selepas mengekses shortcut ke menu cuba pula dengan menekan *-1,*2 dan begitulah seterusnya ia akan membawa anda eksess mudah ke function dalam menu tersebut.

Apa kata pula anda mencuba eksess dengan cara begini pula tekan button MENU + dikuti dengan apa sahaja nombor dari 0-9 anda pasti menemukan jalan mudah yang tidak anda ketahui selama ini.

Menekan button # selama 2-3 saat akan membawa anda mengeksess mode silent dan tekan kembali dalam anggaran masa yang sama untuk aktifkan dering atau mode biasa.

Tahukah anda talian kecemasan@emergency call ialah dengan menekan button 112,talian ini dapat dieksess walaupun telepon berkenaan dalam mode terkunci ataupun tanpa sim card,eemmm...jangan sengaja membuat panggilan kecemasan,kalau nak test memadailah dail dan batalkan panggilan dengan segera.

Yang mencuri perhatian saya sekarang ini bagaimana "Hack"untuk unlock sistem GSM,eeemm..dah sekian lama benda ni baru sekarang saya dapat tahu..
Untuk lebih lanjut anda boleh check dalam youtube dalam google bagaimana mereka diluar sana telah UNLOCK sistem dan membolehkan membuat panggilan percuma hehehehehe...free tetapi kod untuk set hp tersebut ada dijual dipasaran,anda boleh semak di http://www.globalunlock.com/.

Terdapat banyak web page dan video yang menunjukan cara unlock sistem....apa yang saya paparkan adalah sekadar pengongsian bukan mengajar anda...heheheheehe..Adios amigos...



No comments: